Frisk gjennom vinteren - Immunforsterkende konsept

Skrevet av: Heilpraktiker Oliver Weiss

Fritt oversatt av: Jon Jetteberg, ingeniør med interesse for biomedisin og medarbeider i Biomedisinsk Helse AS

Med tanke på dagens situasjon er et sterkt immunforsvar veldig viktig for alle.

Det har kanskje aldri vært viktigere å beskytte seg mot smitte og bekjempe forkjølelsesvirus.

Et sunt immunforsvar er bedre i stand til å utføre sine oppgaver med å beskytte kroppen mot skadelige stoffer, patogene organismer og patogene celleforandringer (som kreft).

Du kan gjøre din del for å holde immunforsvaret sterkt.

Grunnleggende tiltak for vinteren (gjelder voksne personer):

  • 2 g vitamin C spredt over dagen
  • 25-50 mg sink (best før sengetid)
  • 2000-4000IE vitamin D3 (alltid tatt med mat)

Hvis du ønsker kan du også legge til gurkemeie og lakrisrot.

For å styrke immunforsvaret anbefales også tilstrekkelig med søvn, lite stress, regelmessig fysisk aktivitet og et lett kosthold som stimulerer slimhinneimmuniteten.

En enda mer effektiv metode er selvfølgelig høydoser C-vitamin som infusjon. Disse gis ved klinikken i Tyskland, for deg som ønsker og har mulighet til det.

Ved klinikken har man brukt slike infusjoner i mange år som del av sin individualiserte behandling for pasienter med tarmproblemer, f.eks. irritabel tarmsyndrom, avgiftning, mottakelighet for infeksjon og mange andre sykdommer.

C-vitamininfusjonene tolereres godt og gir umiddelbar biotilgjengelighet.